Laddar

Vit måndag – en motpol till köphetsen

Ett svenskt företag har skapat den nya trenden som ett alternativ. "Är här för att stanna".

delningar

Henning Gillberg har tillsammans med Sofie Olsson startat kampanjen White Monday som infaller den 20 november 2017.

Tillsammans driver de företaget Repamera som är ett e-serviceföretag som hjälper kunder att laga kläder. Du kan läsa mer om Repamera i intervjun som 24Malmö nyligen gjorde här.

Syftet med White Monday är att vara en motpol till Black Friday som i år infaller den 24 november, då många butiker har stora reor för att locka till konsumtion.

Flera svenska företag har startat ett samarbete med Repamera för att uppmärksamma den vita måndagen. Bland annat Sellpy, Myrorna, Karma, Hygglo, K-märkt och Flow Cup är samarbetspartners för White Monday.

Kampanjen White Monday startades upp på bara två veckor men har redan hunnit få stort genomslag.

– Vi var på TV4s Nyhetsmorgon i morse och efteråt kom Alice Bah Kuhnke fram och sa att hon tyckte det var en jättekul idé, sa Henning Gillberg till 24Malmö tidigare i dag.

Hur tror du att White Monday kommer utvecklas i framtiden? – Jag tror det är här för att stanna. White Monday vill ge konsumenter ett alternativ till att köpa nytt. Folk gillar detta. Nästa år kommer det vara ännu större, säger Henning Gillberg.

Relaterade artiklar

Sponsrat inlägg

Svenska spelmonopolet

Något som många pratat om den senaste tiden är att det svenska spelmonopolet kommer att slopas. Från och med nästa år så kommer spelmarknaden vara öppen för privata aktörer som ansöker om spellicens. Men vilka förändringar kommer det att innebära?