Laddar

Pressmeddelande: 24 Journalistik går mot strömmen!

I oktober 2014 startades första satsningen i Kalmar, 24kalmar.se – en nyhetssajt som levererar snabba, gratis och ultralokala nyheter i rätt kanaler. Sedan dess har vi öppnat på flera orter i södra Sverige med ett fantastiskt mottagande Nu tar vi nästa steg på vår resa. Vi vill ständigt utvecklas och möta nya läsare på nya orter.

delningar

Redan i januari går startskottet för tre nya sajter: 24ystad.se, 24trelleborg.se och 24uppsala.se. Ytterligare städer/sajter kommer följa under både våren och hösten.

– Vi är oerhört nöjda med att kunna presentera denna satsningen. När alla pratar om uppsägningar och varsel så går vi mot strömmen. Detta innebär i sin tur att vi kommer behöva anställa väldigt många journalister liksom säljare inom en snar framtid, säger Jeanette Lindström VD för 24 Journalistik AB

Tillsammans med den nya lokalt förankrade delägaren Nossevo Industries fortsätter vi nu vår satsning: Att bli det självklara digitala valet för invånarna på respektive ort.

Vår vision Vi tror inte på fler nyheter, vi tror på snabba och riktiga nyheter i rätt kanaler med ett ultralokalt perspektiv.Vi ska vara störst och snabbast där du bor.

Vår affärsidé ”Gratis ultralokala digitala nyheter – 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan”

Fakta VD: Jeanette Lindström. Första sajten: 24Kalmar.se, som startades upp den 6 oktober 2014. Besökare: 363 000 unika användare vecka 41, 2016. Omsättning: År 2 (6 oktober–30 juni 2016): 8,7 miljoner kronor. Resultat: År 2(6 oktober–30 juni 2016): 541 000 kronor. Ägare: LindMarkmedia, Godsy Kommunikation och Nossevo Industries. Nyhetssajter idag: 24Kalmar.se, 24Blekinge.se, 24Malmö.se, 24Nybro.se, 24Emmaboda.se, 24Bödasand.se, 24Kristianstad.se

Kontaktuppgifter: Martin Sköld, Marknadschef, 073–506 65 21 Jeanette Lindström, VD, 073-515 34 11

Sponsrat inlägg

Svenska spelmonopolet

Något som många pratat om den senaste tiden är att det svenska spelmonopolet kommer att slopas. Från och med nästa år så kommer spelmarknaden vara öppen för privata aktörer som ansöker om spellicens. Men vilka förändringar kommer det att innebära?