Laddar

Inför Black Friday i Malmö – mer än bara billiga kläder

Varuhusen räknar ner till morgondagens stora rea. Men i Malmö deltar även andra aktörer i REA-djungeln.

delningar

Det amerikanska konceptet Black Friday har tagit Europa och inte minst Sverige med storm. Varuhusen och företagen slåss om reklamutrymmet och skyltningen är i full gång i de centrala delarna av Malmö.

Men det är inte bara mode- och klädesbutikerna som deltar i kommersen. Vi hittar även Black Friday-skyltning på gymmen, i kultursvängen och i elektronikaffärerna för att nämna några.

Malmö Opera är en av de som deltar utanför den mer klassiska shoppingsvängen.

– Vi har varit med tidigare år också, men då har vi haft erbjudande på plats i vår shopp och foajé. Den här gången gör vi en större digital satsning, säger Josefin Johansson, försäljningsansvarig på Malmö Opera.

Hur deltar ni i år och varför? 

– Vi deltar med erbjudanden både på bilejtter och shoppartiklar. Förhoppningen är att vi ska nå ut till nya kunder, säger Josefin Johansson.

 

Sponsrat inlägg

Svenska spelmonopolet

Något som många pratat om den senaste tiden är att det svenska spelmonopolet kommer att slopas. Från och med nästa år så kommer spelmarknaden vara öppen för privata aktörer som ansöker om spellicens. Men vilka förändringar kommer det att innebära?