Malmös klassiska hotell byter skepnad: ”En mycket stor satsning”

Ny bar, ny köksmästare, nydesignade rum och mycket mer. Så blir storsatsningen:

Camilla Segerberg

Camilla Segerberg

Kl.20:58, 13 september, 2017

Malmös klassiska hotell byter skepnad: ”En mycket stor satsning”
Foto: Arkiv

Ett av Malmös mest klassiska hotell, Mäster Johan, får ny satsning. ESS Group sätter in en bar istället för en reception, anställer en välkänd köksmästare, planerar att arrangera evenemang med fokus på Malmö och specialdesignar rummen. Mäster Johan blir MJ’S och vd:n Anders Nilsson är förväntansfull.

– MJ’S är en mycket stor satsning och investering för oss. Vi startade vår resa med Ystad Saltsjöbad och att nu äntligen, 10 år senare, få lansera MJ’S här i Malmö är otroligt spännande, säger han i ett pressmeddelande.

– Men nog om renoveringar och investeringar. Teamet med Frida Nilsson, Arvid Laban Falk och Oscar Johansson är så mångfacetterat, dynamiskt och pulserande så jag vibrerar nästan själv av spänning.

Frida Nilsson är köksmästare på MJ’S, och tillsammans med hotel manager Arvid Laban Falk och restaurang manager Oscar Johansson utgör de teamet som kommer leda satsningen på det nytänkande hotellet.

– MJ’S är inte ett hotell i dess traditionella bemärkelse. Och med Frida, Arvid och Oscar så är ambitionen att inte bara skapa ett ställe där Malmö vill hänga utan att faktiskt också göra staden till en än starkare destination genom mat, miljö, event, konst, dryck och musik, säger Anders Nilsson.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Prylarna som säljer bäst på nätet just nu

Dessa prylar kan du tjäna en extra peng på under hösten.

Josefine Göransson

Josefine Göransson

Kl.18:02, 23 september, 2017

Prylarna som säljer bäst på nätet just nu
Foto: Pixabay

Har du massa prylar liggandes hemma som inte kommer till användning? Då är det kanske dags att göra dig av med dem. Genom att sälja dina prylar istället för att kasta dem kan du spara en slant och samtidigt vara miljövänlig.

– Det märks verkligen att svenskarna ser alltmer positivt på att köpa och sälja second hand. Varje dag byter drygt 4 400 secondhand-plagg garderob på Tradera och försäljningen av second hand-mode har ökat med 34 % på två år, säger Sofia Hagelin, pressansvarig på Tradera till Leva & Bo.

Något som är värt tänka på när du ska sälja dina saker är att gå efter säsong. Just nu går till exempel försäljningen av kappor och kängor extra bra.

Förutom höstkläder är det även högsäsong för försäljning av båttillbehör. Det är nämligen dags att plocka upp båtarna ur vattnet och många är därför ute efter släp till sina båtar, skriver Leva & Bo.

Även elektronik går bra att sälja – och köpa för en billig peng – under den här tiden. Iphone har till exempel nyligen släppt nya produkter och då är många ivriga med att göra sig av med sina gamla mobiltelefoner.

Sammanfattningsvis kan man säga att det som säljer bäst just nu är det som det är säsong för. Till exempel går barnens regnjackor, stövlar och höstskor åt på nätet. Även vitvaror, biljetter och cyklar säljer bra under hösten.

 

 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Internationella kedjan storsatsar på svenska varuhus

Efter spekulationer om att lämna landet – nu satsar man närmare 100 miljoner kronor och skapar 200 nya jobb.

Andreas Norinder

Andreas Norinder

Kl.11:13, 22 september, 2017

Internationella kedjan storsatsar på svenska varuhus
18 av de 27 varuhusen i Sverige ska moderniseras. Foto: Arkiv

Tidigare i år rapporterade tyska medier om att hemelektronikkedjan Media Markt skulle avveckla sin närvaro på den svenska marknaden.

Nu meddelar bolaget att man ska investera 80 miljoner kronor för att modernisera 18 av sina varuhus. Man ska även anställa cirka 180 personer, varav ett 100-tal inom online och service.

– Det har spekulerats om Media Markts närvaro och framtid på den svenska marknaden, men vi är definitivt här för att stanna, säger vd Per Kaufmann, vd för Media Markt Sverige, i ett pressmeddelande.

I nuläget har kedjan 27 varuhus runt om i Sverige. Investeringen innebär bland annat fler digitala displayer, ny ljussättning och nya möbler.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Malmö sticker ut på marknaden – så mycket steg bopriserna

Malmö skiljer sig från resten av landet.

Filip Beijer

Filip Beijer

Kl.19:30, 21 september, 2017

Malmö sticker ut på marknaden – så mycket steg bopriserna
Foto: Bildbyrån

Sommaren betyder semester för bostadsköparna och den här sommaren har inte varit något undantag.

Av mäklarna beskrivs sommaren som sval, men när augusti nu summeras syns en vändning.

Då steg nämligen prisökning med en procent i landet och årstakten steg till 8 procent jämfört med 7 procent under samma period förra året, rapporterar tidningen Affärsvärlden. som skriver om siffrorna från svensk mäklarstatistik.

Malmö är staden som sticker ut i statistiken. Här har bostadspriserna nämligen höjts med två procent under samma period.

 

 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

KLART: Modejätte öppnar lyxbutik i Malmö

Första butiken i stan.

Filip Beijer

Filip Beijer

Kl.20:02, 20 september, 2017

KLART: Modejätte öppnar lyxbutik i Malmö
Foto: Commons

Modehuset Chanel tar sikte på Malmö och Göteborg med sina skönhets- och doftprodukter. Nu slår lyxbutiken upp portarna när Hansa står färdigt i höst.

Butiken blir den första av sitt slag i Malmö och nedslaget blir drygt ett år sedan den första Chanel-butiken slog upp portarna på Birger Jarlsgatan i Stockholm,

Under två års tid har köpcentrumet Hansa varit under ombyggnad men under hösten väntas det mesta stå klart och de nya hyresgästerna har börjat flytta in.

Exakt öppningsdatum för Chanel-butiken är inte känt.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel

Zlatan och Volvo vill hylla vardagens fotbollshjältar

Instiftar gemensamt stipendium.

Mattias Nilsson

Mattias Nilsson

Kl.11:20, 20 september, 2017

Zlatan och Volvo vill hylla vardagens fotbollshjältar
Foto: Pressbild.

Zlatan Ibrahimovics samröre med biltillverkaren Volvo fortsätter.

Det senaste är att företaget tillsammans med Svenska Fotbollförbundet instiftat ett nytt stipendium kallat Number 10. 

Mottagaren av stipendiet kan vara en person, aktiv, ledare eller en förening, som i sitt arbete driver fotbollen framåt och är ett föredöme inom sport- och föreningsvärlden.

Redan vid Fotbollsgalan i november ska utmärkelsen, som symboliseras av en svensk landslagströja med nummer 10 på ryggen, delas ut.

– Vi vet att det finns en mängd människor runt om i landet som i med- och motgång gör sitt yttersta för svensk fotboll. Jag är väldigt nyfiken på vem som kommer att få den första tröjan, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare Svenska Fotbollförbundet i ett pressmeddelande.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Stäng