Tips: Så tränar du enklast bort julmaten

Under julen kan det lätt hända att man lägger på sig några extra kilon efter all julmat.
Vi har pratat med en personlig tränare som ger sina tips om hur man enklast tränar bort julmaten.

Per Widerberg

Kl.20:46, 25 december, 2016

Tips: Så tränar du enklast bort julmaten
Foto: Bildbyrån

Julen innebär mycket mat och lite träning för många. På julbordet äter man allt från köttbullar till skinkmackor. För flera kan juletiderna innebära viktuppgång med några kilon. Vi har pratat med Otto Nordgren som är personlig tränare vad man borde göra för att enklast bli av med sina extra kilon efter julen.

– Det viktigaste är att inte funderar utan bara dra ut och köra i gång. Och då ska man helst köra högintensiv träning så som tabata och bodypump, säger Otto Nordgren.

Han rekommenderar dem som har det svårt att komma igång att ta med en kompis.

– Det blir mycket enklare om man kör i grupp och man taggas av varandra. Det viktigaste är dock att man kommer i gång direkt efter jul.

Hur många gånger i veckan rekommenderar du att man tränar?
– Det bästa är om man tränar tre pass i veckan, varannan veckodag. Sen på helgen kan man bara gå ut och ta en lång promenad.

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel